SSS
1. Simpra Quick kullanabilmek için mobil cihaz teknik gereklilikleri nelerdir?
Simpra Quick Android 8.0 ve üzerini desteklemektedir. Softpos ile ödeme alınacaksa kullanılan cihazda NFC özelliğinin olması gerekmektedir.
2. Simpra Quick verilen üye iş yerinde kaç kullanıcı uygulamadan aynı anda ödeme alabilir?
Uygulamada herhangi bir kullanıcı sınırı bulunmamaktadır.
3. GMU POS’ta satış yapılırken veya yapıldıktan sonra ürün bilgilerini nasıl görebilirim?
Satış işlemi tamamlanıp fatura kesildikten sonra checkclosedcallback’inde tüm ürünler görüntülenebilir.
4. Oluşturulan Enterprise yalnızca bir tane mi olabilir, ya da her üye iş yeri için ayrı enterprise oluşturmak gerekir mi?
Bu tamamen kullanıcının benimsediği yapıya bağlıdır. Her kullanıcı için ayrı işletme ve şube açılabilir veya kullanıcının bir merkeze bağlı şubeler şeklinde müşterileri varsa, şubeler tek işletmeye bağlanabilir.
5. Boapi nedir, ne işe yarar?
İşletme ve şubelerin oluşturulduğu, konfigüre edildiği, işletme/şube bazlı raporlama işlemlerinin yönetildiği API'dır. Temel olarak backoffice arayüzü için kullanılan API grubudur.
6. Integrationapi nedir, ne işe yarar?
GMU API'a entegrasyon yapan uygulamaların kullandığı API'dır. İşletme ve şubelerin oluşturulduğu, konfigüre edildiği, işletme/şube bazlı raporlama işlemlerinin yönetildiği API’dır.
7. Clientapi nedir, ne işe yarar?
Cihaz üzerinden yapılan tüm operasyonel işlemlerin gerçekleştirildiği API’dır.
8. Administrative Api nedir, ne işe yarar?
Ürün, ürün grubu, indirim vb. tanımlamaların işletme ve şube bazlı yönetildiği API’dır.
9. Agent Api nedir, ne işe yarar?
Sadece satış işlemlerinin yapıldığı API’dır.
10. Branch Management Api nedir, ne işe yarar?
Şube bazlı ürün, ürün grubu, indirim vb. tanımlamaların yapıldığı API’dır.
11. Test ortamında karşılaşılabilecek senaryolarla canlı ortamdakiler birbiriyle örtüşüyor mu?
İki ortam arasında hiçbir fark yoktur. Test ortamında karşılaşılabilecek tüm senaryolar prod ortamındaki tüm işlemleri kapsamaktadır. Test ortamında tüm senaryoları gerçekleştiren bir kullanıcı prod ortamında farklı bir senaryo ile karşılaşmayacak ve bu noktada kapsam dışı kalan herhangi bir işlemle karşılaşmayacaktır. Canlıya çıkış öncesinde tüm testlerin test ortamlarında gerçekleştirilmesini önermekteyiz.
12. GMU kullanımı için gerekli yönergeleri içeren bir dokümantasyon var mıdır?
GMU ile ilgili tüm bilgileri içeren detaylı dokümantasyona linkten erişebilirsiniz.
13. GMU POS kullanımı için gerekli yönergeleri içeren bir dokümantasyon var mıdır?
GMU POS ile ilgili tüm bilgileri içeren detaylı dokümantasyona linkten erişebilirsiniz.
14. Reversal işlemi nedir?
Kredi kartı ödemelerinde bazı durumlarda ödemenin result’ı ödeme entegrasyonu yapılan platformdan gelmemektedir. Bu durumda userId ve paymentkey parametreleri alınır. Bu parametrelerle atılan sorguda ödemenin cevabının alınıp alınmadığı kontrol edilir. Buna reversal işlemi adı verilir.
15. Uygulamalara her girişte SMS doğrulaması yapılması gerekiyor mu?
OTP tanımlaması cihaz bazlı yapılır. Cihazda yapılan ilk login işleminde OTP doğrulaması istenir. İlk login’de onaylanan OTP, sonraki login aksiyonlarında da geçerli olacağı için cihazda yapılan sonraki giriş işlemlerinde doğrulamaya ihtiyaç duyulmamaktadır.
16. SDK'sız bir entegrasyon mümkün müdür?
Tüm isterleri yerine getiren bir UI tasarlanıp Gelir İdaresi Başkanlığı’ndan onay alındığı takdirde teknik olarak mümkündür.
17. İptal ve iade durumunda E-belge süreci ne şekilde işlemektedir?
İptal iade sürecini, SDK'nın "Kapalı İşlemler" sayfasındaki siparişleri swipe edip iade butonuna tıklayarak başlatabilirsiniz. Önce tüm ödemeler iptal edilir (Kredi kartı ile yapılan işlemler müşteri tarafından, nakit işlemler ise Protel tarafından). Sonrasında gider pusulası numarası girilerek fatura iptali gerçekleştirilir.
18. E-Fatura entegratörü sisteme nasıl kaydedilir?
Onboarding adımlarından
POST/administrative/enterprise/{enterpriseId}/branch
Branch oluşturma requestinde yer alaninvoicingInfo
içindekidocumentTypeInfos
alanında belge türü bazlı konfigurasyonda entegratör seçimi yapılabilmektedir.integratorInfo
içinde seçilmek istenen entegratörün sistemdeki id'si ve kullanıcının, seçilen entegratördeki hesabının kullanıcı adı ve şifresinin girilmesi gerekmektedir. Sistemde kayıtlı entegratörlerin id'lerini iseGET/administrative/enterprise/{enterpriseId}/integrator
endpoint'indetype
parametresini 1 vererek elde edebilirsiniz.
19. Onboarding aşamasında hangi bilgilere ihtiyaç duyulur?
GMU onboarding aşaması adımlarını kurulum dokümanından inceleyebilirsiniz.
GMU POS onboarding aşaması adımlarını kurulum dokümanından inceleyebilirsiniz.
GMU test ortamı için Swagger dokümanına linkten erişebilirsiniz.
*GMU POS test ortamı için Swagger dokümanına linkten erişebilirsiniz.
Requestteki alanların min/max uzunluk bilgileri ile beraber girilmesi gerekmektedir. Gereken zorunlu bilgiler Swagger dokümanında ile işaretlenmiştir.*
20. E-belge entegratörü değiştiğinde nereden güncelleme yapılır?
PUT/administrative/enterprise/{enterpriseId}/branch/{branchId}
çağrısında değişiklik yapılmak istenen Branch için, Branch oluşturma isteğinde gönderilen modeldeki gibiintegratorInfo
içindeki id alanına sistemde kayıtlı entegratör id'sini vererek entegratör seçimi değiştirilebilir.
21. E-belge oluşturulduktan sonra bu E-belgenin HTML'ine ulaşılabilir mi?
Linkteki methodu kullanıp callback set ettiğiniz takdirde, faturası kesilen işlemlerin tüm detaylarına ulaşabileceğiniz bir nesne ile bildirim yapılmaktadır.
closedCheck.invoice.invoiceInfo.htmlUrl
ile istediğiniz değere ulaşabilirsiniz.
22. GMU'da kısmi iade ve fatura iptali için hangi metotlar kullanılmalıdır?
Kısmi iade için
Refund
metodu kullanılmalıdır. Bu durumda fatura iptali yapılamaz. Fatura iptali için iseCancelInvoice
metodu kullanılmalıdır. Refund ve Cancel akışları birbirinden farklı iki akıştır. Refund akışında kısmi iade ve tam iade yapılabilir. Cancel akışında ise kısmi bir cancel işlemi yoktur. Tüm kredi kartı ödemelerinin iptal edilmesinden sonra cancel yapılabilir. Refund kullanılacaksa kısmi iade ve tam iadeyi refund üzerinden ilerletmek gerekmektedir. Ek olarak, GMU tarafında E-fatura iptali yapılmamaktadır. E-fatura iptali, entegratör portalından yapıldıktan sonra GMU'da gider pusulası oluşturulabilir. Gider pusulası oluşturma ihtiyacı; işletmelerde E-fatura iptal edildiyse, gider kaydının tutulabilmesinden doğmaktadır.
23. Sepette nakit bir ödeme var ise işlem iptalinde nasıl bir yol izlenmelidir?
Bu durumda hem Cancel hem de Refund akışı kullanılabilir. Eğer kredi kartı ödemesi var ise ek olarak ödemeler iptal/iade edilip durumun bize bildirilmesini beklemekteyiz. Hem Cancel hem de Refund akışında bu adım, sadece nakitle kapatılmış çekler için gözardı edilebilir. Yine Cancel ve Refund akışında olduğu gibi sırasıyla hangi metotların çağırılması gerektiğine linkteki sample üzerinden erişilebilir.
24. Gider pusulası numarası girişi tüm iptal türlerinde zorunlu mudur?
İadesi yapılan her ödemeden sonra gider pusulası numarası girilmesi gerekmektedir.
25. İade aşamasında fatura henüz oluşturulmadıysa nasıl bir yol izlenmelidir?
Faturası henüz oluşmamış kayıtlar bizim için açık hesaplardır. Faturası oluşturulmamış kayıtlarda Refund veya Cancel akışı çalıştırılamamaktadır. Refund veya Cancel akışlarının asıl amacı faturayı iptal veya iade etmektir. Ödemeyi iptal veya iade etmek değildir. Ödemeyi iptal veya iade etmek fatura Refund ve Cancel akışlarının sadece bir parçasıdır. Faturanın yarısını iptal etmek, kesilmemiş faturayı iptal etmek gibi bir şey mümkün olmayacaktır.
26. Basket SDK nedir?
Basket SDK, harici uygulamalardan oluşturulan hazır sepet bilgisini alıp, GMU sisteminde faturasını oluşturmayı sağlayan bir yapıdadır. Satış uygulamasında olduğu gibi ürün yönetimi vb. fonksiyonları barındırmamaktadır. Harici uygulamalar tarafından oluşturulan çek/sepet bilgilerini tutmaktadır.
27. Basket entegrasyonu ne şekilde yapılabilir?
Bunun için 2 farklı yöntem kullanılabilir;
1. Harici sistem, API üzerinden Basket SDK'ya sepet bilgisini gönderebilir.
2. Harici sistem, Apptoapp olarak Basket SDK'ya sepet bilgisini gönderebilir.
Yukarıdaki iki yöntemde de sepet bilgisi hazır olarak benzer formatta iletilmektedir. Burada istenirse sepetteki ürünlerle birlikte fatura ve ödeme bilgisi de gönderilebilmektedir. Bu durumda sepet üzerinde herhangi bir işlem yapmadan ödeme adımına geçilebilmektedir. Detaylı bilgi için Basket Entegrasyonu dokümanını inceleyebilirsiniz.
28. Basket SDK'da withdrawn edilen çeke yeni bir ürün eklendiğinde aynı çek numarası ile gönderim yapılabilir mi?
Çek no servise işlem gönderen taraf tarafından belirlenmektedir. Withdrawn işlemi yapıldığında aynı çek numarasıyla gönderilebilir. Ancak bunun dışındaki senaryolarda aynı gün içinde aynı çek numarası gönderilmemelidir.
29. Basket SDK'da çek içerisindeki ürün detayları hangi servis ile alınabilir?
Çek detayını almak için
/api/checks/{chkSeq}
servisi kullanılabilir.
30. Basket SDK'da fatura bilgilerinin çek içinde gönderilmesi ne işe yarar?
Basket SDK'ya gönderilen her işlem sonunda fatura oluşturulmaktadır. Fatura bilgileri çek içinde gönderildiğinde, gönderilen bilgilerle işlem sonunda fatura oluşturulur. Eğer gönderilmez ise kullanıcı, fatura bilgilerinin girilmesi için SDK tarafından fatura giriş ekranına yönlendirilir. Ödeme alınmadan fatura oluşturulmamaktadır.
31. Basket SDK'da iptal süreci için bir servis bulunuyor mu?
İptal başlatmak için normal çek gönderme işlemi yapılmaktadır ancak sadece çeki baskete gönderme işlemi için kullanılan
/api/open/check
servisinde"TransactionType": 2
olarak gönderilmelidir.
32. Basket SDK'da kredi kartı ödeme doğrulaması nasıl yapılır?
Kredi kartı ile ödeme işlemi, ilgili ödeme uygulaması tarafından gerçekleştirilmektedir. İlgili ödeme uygulaması ödemenin sonucunu Basket SDK'ya dönmelidir.