SIMPRA QUICK
Giriş
Uygulama ve Simpra Quick Backoffice kullanımları için yapılması gereken adımlar aşağıda anlatılmıştır. Herhangi bir sorunuz olması durumunda Protein ekibi ile iletişime geçebilirsiniz.
Yararlı Linkler
- Simpra Quick Backoffice API Swagger (Test)
- Simpra Quick Integration API Swagger (Test)
- Simpra Quick Client API Swagger (Test)
- Simpra Quick backoffice (Test)
Onboarding Adımları
Simpra Quick sisteminin kullanılabilmesi için öncelikle GMU POS sisteminde işletmeye ait Enterprise, Branch ve Device tanımlarının yapılmış olması gerekmektedir. GMU POS onboarding akışı için GMU POS Onboarding Dokümantasyonunu inceleyebilirsiniz.
GMU POS tarafındaki onboarding adımları tamamlandıktan sonra Simpra Quick tarafında hesap oluşturma işlemi yapılır. Protein ekibine ait Auth Server sistemi kullanılacaksa, Protein ekibi tarafından iletilecek olan veriler ile geçerli bir JWT Token alınır. Fakat kendi Auth sistemini kullananlar için, kendi ortamlarında kullanmak üzere geçerli bir JWT Token üretmeleri gerekir.
->
POST-/integrationapi/v1/account
endpointi ile hesap oluşturma adımı gerçekleştirilir.İstek atılırken eklenen request body içerisinde,
username
vepassword
değerleri girilir. Burada girilenusername
vepassword
değerleri daha sonra Simpra Quick Android uygulamasına login olurken kullanılmak üzere saklanmalıdır.Başarılı istek sonrasında dönen response body'de
accountId
değeri elde edilir. Bu değerPOST-/integrationapi/v1/device
endpointindeki accountId alanı için kullanılmak üzere saklanmalıdır.
Sistemde Keycloak varsa AuthServerUserId
null olmalıdır. Keycloak kullanmayan sistemler kendi auth servislerindeki UserId'yi (Guid olmak zounda) bu alan vasıtası ile Quick'e iletebilirler. Id tüm sistem bazında benzersiz olmalıdır. Quick, bunu kendi accountID'si olarak kullanacaktır.
Örnek request:
{
"authServerUserId": null,
"username": "onboardingtest@mail.com",
"password": "Quick123*",
"firstName": "Onboarding",
"lastName": "Test",
"accountOwnerId": null,
"integrationId": null
}
Hesap oluşturma adımından sonra cihaz oluşturma işlemine geçilir.
->
POST-/integrationapi/v1/device
endpointi ile cihaz oluşturma işlemi gerçekleştirilir.İstek atılırken eklenen request body içerisinde,
accountId
veserialNumber
değerleri girilir.accountId
alanına bir önceki adımda elde edilenaccountId
değeri girilmelidir. Bu değer Quick veritabanında oluşturulan hesabın id değerini ifade etmektedir. Böylece oluşturulacak olan cihaz, ilgili hesapla ilişkilendirilmiş olacaktır.serialNumber
alanına ise GMU POS onboarding adımlarında oluşturulan cihazın seri numarası girilmelidir. (İlgili dokümandaki 5. madde linkten incelenebilir.) Böylece oluşturulacak olan cihaz, GMU POS onboarding adımlarında açılan şubeye bağlı şekilde çalışacaktır.POST-/integrationapi/v1/device
endpointinde yer alanpaymentProvider
veposSystems
alanlarıyla ilgili gerekli bilgiler aşağıda belirtilen endpointler aracılığıyla elde edilebilir;GET-/integrationapi/v1/definitions
endpointi ilepaymentProvider
veposSystems
alanlarının id ve name bilgileri çekilir. Ek olarak, her birpaymentProvider
içinpaymentProviderApplicationId
değeri, dönen response body içerisindeproviderApplications
altında yer alanid
değeri ile elde edilebilir.GET-/integrationapi/v1/definitions/paymentprovidermeta/list
endpointine ilgilipaymentProviderId
vepaymentProviderApplicationId
verilerek dönen response'ta, cihaz oluşturulurkenpaymentProviderMetaConfigs
altında yer alan parametrelerin ne şekilde verilmesi gerektiğiyle ilgili bilgiler elde edilir.GET-/integrationapi/v1/definitions/possystemmeta/list
endpointine ilgiliposSystemId
verilerek dönen response'ta, cihaz oluşturulurkenposSystems
altında yer alan konfigürasyon parametrelerinin ne şekilde verilmesi gerektiğiyle ilgili bilgiler elde edilir.
Yukarıdaki adımlarda elde edilen bilgilerle
paymentProvider
veposSystems
alanları da doldurulduktan sonra cihaz oluşturulur. Başarılı istek sonrası response olarak cihaz id'si dönülmektedir.
Örnek request:
{
"paymentProviderId":"SimpraPay",
"paymentProviderApplicationId": "399e7d51-0211-ef11-af94-005056bf2f5c",
"paymentProviderConfigs":[
{
"paymentProviderMetaId":"17681309-eeb8-ed11-af7d-005056bf2f5c",
"paymentProviderMetaCode":"applicationLoginId",
"value":"info@simprasuite.com"
},
{
"paymentProviderMetaId":"18681309-eeb8-ed11-af7d-005056bf2f5c",
"paymentProviderMetaCode":"password",
"value":"624332424Aew!fX"
},
{
"paymentProviderMetaId":"19681309-eeb8-ed11-af7d-005056bf2f5c",
"paymentProviderMetaCode":"userHash",
"value":"fcelik"
},
{
"paymentProviderMetaId":"0b9ae2f4-d4c3-ed11-af7f-005056bf2f5c",
"paymentProviderMetaCode":"BaseURL",
"value":"https://propaytest.protel.com.tr"
},
{
"paymentProviderMetaId":"0c9ae2f4-d4c3-ed11-af7f-005056bf2f5c",
"paymentProviderMetaCode":"BaseURLPath",
"value":"v2"
},
{
"paymentProviderMetaId":"0d9ae2f4-d4c3-ed11-af7f-005056bf2f5c",
"paymentProviderMetaCode":"DecryptionKey",
"value":"v3WTzsRP4cvKSaGCgVa6ckmN0lH6k9rC"
},
{
"paymentProviderMetaId":"30511d88-00c4-ed11-af7f-005056bf2f5c",
"paymentProviderMetaCode":"SoftPosUrl",
"value":"https://www.simprasuite.com/payment"
},
{
"paymentProviderMetaId":"675e0903-c48a-ee11-af8c-005056bf2f5c",
"paymentProviderMetaCode":"SubtenantId",
"value”:”"
}
],
"posSystems":[
{
"posSystemId":"GmuPos",
"enabled":true,
"configs":[
{
"posSystemMetaId":"1a681309-eeb8-ed11-af7d-005056bf2f5c",
"posSystemMetaCode":"username",
"value":"76459837102"
},
{
"posSystemMetaId":"1b681309-eeb8-ed11-af7d-005056bf2f5c",
"posSystemMetaCode":"password",
"value":"2277EEFA"
}
]
}
],
"accountId":"a632f7ae-18ad-44a6-81cb-d15bb00962b4",
"serialNumber":"76459837102",
"description":"Onboarding Test Cihazı 2",
"slipInformation":null,
"fields":[
null
],
"addSlipToFooter":true
}
- Hesap ve cihaz oluşturulup ilişkilendirildikten sonra SDK üzerinden, oluşturulan hesap bilgileri ile (1. adımda üretilen
username
vepassword
değerleri ile) login olunarak ilgili enterprise ve şube özelinde uygulama kullanılabilir.
Hızlı Onboarding
Simpra Quick uygulamasının kurulum aşamasının daha hızlı ve zahmetsiz şekilde yapılabilmesi için Hızlı Onboarding adı verilen bir akış tasarlanmıştır. Bu akış özelinde izlenmesi gereken adımlar aşağıdaki anlatılmıştır. Herhangi bir sorunuz olması durumunda Protein ekibi ile iletişime geçebilirsiniz.
- GMU POS tarafındaki onboarding adımlarından İşletme ve Şube oluşturma adımları tamamlanmalıdır. İlgili adımlar için GMU POS Onboarding Dokümantasyonunu inceleyebilirsiniz.
İşletme oluşturma adımında, üye işyeri için e-posta adresi ve şifre belirlenir. Belirlenen e-posta adresi ve şifre daha sonra cihaza giriş yapmak üzere müşteri tarafından username ve password olarak kullanılacaktır.
İşletme oluşturma adımından sonra şube oluşturma adımına geçilir. Bu adımda GMU POS onboarding adımlarından farklı olarak
simpraQuickSetup
parametrelerinin de doldurulması gerekmektedir. Bu parametreler, cihaz ile ilgili gerekli terminal tanımlarını gerçekleştirmek için kullanılmaktadır.POST-/administrative/enterprise/{enterpriseId}/branch
servisinde ilgili alanları görebilirsiniz.Bankadan temin edilecek olan
merchantId
değeri,merchantNumber
alanına verilmelidir. Yine aynı şekilde bankadan temin edilecek olanterminalId
değeri isesimpraQuickSetup
altındakiterminalId
alanına verilmelidir.Eğer üye iş yerinde taksit tanımı olacaksa
installmentOptions
alanı altındaki parametreler doldurulmalıdır.count
değeri taksit sayısını,rate
ise uygulanacak vade farkı oranını belirtmektedir. Buna ek olarak,configs
altında yer alanProgrammeId
parametresi de doldurulmalıdır. Aksi takdirde taksitli satış çalışmayacaktır.ProgrammeId
değeri kullanılan banka ve ortam bazında değişkenlik göstermektedir. Bu değer Propay ekibi tarafından iletilmektedir.Eğer üye iş yerinde Bonus desteği varsa
BonusSupport
parametresitrue
olarak verilmelidir. Default değerfalse
şeklindedir.Üye iş yerinin kullanacağı banka bilgisi de
AcqTenantId
alanında verilmektedir. Bu alana ilgili banka kodu girilmelidir.Son olarak,
MerchantNameLocation
lokasyon bilgisini,MerchantNameToPrint
ise slipte basılacak bilgiyi ifade etmektedir.
Örnek request aşağıda verilmiştir;
"simpraQuickSetup": {
"devices": [
{
"terminalId": "12345678",
"installmentOptions": [
{
"minAmount": 0,
"maxAmount": 99999,
"rates": [
{
"count": 2,
"rate": 0
},
{
"count": 3,
"rate": 0.10
}
]
}
]
}
],
"paymentProvider": {
"paymentProviderId": "SimpraPay",
"paymentProviderApplicationId": "0973e062-3e22-ef11-bee0-005056014d4f",
"configs": {
"BonusSupport": "false",
"AcqTenantId": "000206",
"MerchantNameLocation": "Istanbul",
"MerchantNameToPrint": "Üye İş Yeri İsmi",
"ProgrammeId": "Dummy_Test"
}
}
}
- Yukarıdaki adımlar eksiksiz şekilde tamamlandıktan sonra işletme oluşturma adımında belirlenen
e-posta adresi
veşifre
ile Android cihaza giriş yapılabilir.
Giriş yapıldığında cihaz üzerinden kurulum işlemleri başlatılır. Kurulum işleminde, şubeye tanımlanan terminal ile cihaz ilişkilendirilmesi ve enrollment adımları otomatik olarak gerçekleştirilir. Şubeye tanımlı birden fazla terminal olması durumunda, cihaz üzerinden terminal seçim ekranı gösterilir ve kullanıcının ilgili terminali seçmesi beklenir.
Kurulum tamamlandıktan sonra OTP doğrulaması adımı gelecektir. Şubeye tanımlanan cep telefonu numarasına SMS yoluyla OTP kodu iletilir. Kullanıcı bu kodu girerek OTP doğrulamasını tamamlar ve uygulamayı kullanmaya başlayabilir.