Ana içeriğe geç

GMU POS SDK

GMU POS SDK, Android mobil cihazlar için geliştirilen, içinde satış uygulaması fonksiyonlarını ve ekranlarını barındıran aynı zamanda GMU SDK ile entegre şekilde çalışan, istenirse içine eklendiği uygulamanın renk ve fontlarına uygun şekilde ayarlanabilen Protel’in sunduğu yazılım geliştirme aracıdır. Yapısı gereği farklı satış ve ödeme uygulamaları ile entegre şekilde çalışabilmektedir.

SDK, satış modülü haricinde ürün yönetimi, satış raporu, çeşitli vergi tanımları (ÖTV, Özel Matrah, Konaklama, İstisna ve Tevkifat) gibi birçok fonksiyonu barındırmaktadır.

GMU POS SDK ile ilgili detaylı dokümantasyona GitLab üzerindeki sample uygulamadan ulaşabilirsiniz.

Projeyi görüntülemek için tıklayınız.

Aşağıdaki tabloda GMU POS uygulamasındaki tüm fonksiyonlar açıklamalarıyla birlikte listelenmiştir.

FonksiyonAndroidBackofficeAçıklama
1İşletme oluşturmaGerekli bilgiler doldurularak işletme oluşturulabilir.
2İşletme konfigürasyonuMevcut işletmelerin bilgileri düzenlenebilir.
3Şube oluşturmaGerekli bilgiler doldurularak işletme altında şube/şubeler oluşturulabilir.
4Şube konfigürasyonuMevcut şubelerin bilgileri düzenlenebilir.
5Cihaz oluşturmaCihaz ismi, seri numarası ve terminal numarası bilgileri doldurularak seçili şube altında cihaz/cihazlar oluşturulabilir.
6Cihaz durumu güncellemeMevcut cihazların aktif/pasif durumu güncellenebilir.
7Kullanıcı oluşturma ve düzenlemeİşletme veya şube özelinde farklı kullanıcılar eklenebilir. Pasif/aktif durumu düzenlenebilir.
8Entegratör tanımlamaŞube ayarları altında kullanılan entegratör özelinde konfigürasyon yapılabilir.
9Satış raporu görüntülemeUygulamadaki "Satış Raporları" sekmesinden ciro, ödeme ve indirim grafiklerinin haftalık, aylık veya belirlenen tarihler bazında gösterimi yapılır.
10Satış raporu yazdırmaUygulamadaki "Satış Raporları" sekmesinden ciro, ödeme ve indirim grafiklerinin haftalık, aylık veya belirlenen tarihler bazında yazdırma işlemi yapılır.
11Dashboard görüntülemeİşletme veya seçilen şubeler özelinde günlük, haftalık, aylık ve yıllık olarak, ciro grafiği, oluşturulan belgeler ve belge tipleri özelinde tutar ve adet gösterimi yapılır.
12Şube raporu görüntülemeSeçili şubeler özelinde tarih aralığı girilerek yapılan satışlara ait toplam tutar, adet, çek sayısı vb. birçok alanın gösterimi yapılır.
13Ürün raporu görüntülemeSeçili şubeler özelinde tarih aralığı girilerek ürünler bazında yapılan satışlara ait toplam tutar, adet vb. bilgilerin gösterimi yapılır.
14Günlük rapor görüntülemeSeçili şubeler özelinde tarih girilerek ilgili gün özelinde toplam satış tutarı, adet vb. bilgilerin gösterimi yapılır.
15GMU mali raporları görüntülemeVUK 507 kapsamında sunulması zorunlu olan Aylık Satış Raporu, Satış İptal Raporu vb. birçok rapor, tarih aralığı girilerek PDF şeklinde temin edilebilir.
16Ürün grubu oluşturma ve düzenlemeÜrünlerin tanımlanacağı farklı ürün grupları oluşturulabilir ve düzenlenebilir.
17Ürün grubu aramaMevcut ürün grupları arasında arama yapılabilir.
18Ürün girişi ve düzenlemeAdet, gram, kilogram, litre, metre, metrekare ve metreküp şeklinde farklı birimler özelinde ürün girişi yapılabilir. Fiyat, barkod, vergi oranı, stok kodu, ürün grubu vb. alanlar belirlenebilir. Ürünün aktif/pasif durumu düzenlenebilir.
19Açık fiyatlı ürün girişiÜrünlerin fiyat bilgisi "Açık Fiyatlı" olarak eklenebilir. Bu durumda, ödeme aşamasında ilgili ürün için istenen fiyat girişi yapılabilmektedir.
20Ürün birimi eklemeÜrünlere tanımlanmak üzere adet, gram, kilogram, litre, metre, metrekare ve metreküp olacak şekilde farklı ürün birimleri "Sistem Ayaları" sekmesinden eklenebilir.
21Ürün aramaÜrün ve tanımlı barkod ile ürün araması yapılabilir.
22Toplu ürün girişiVarsayılan format üzerinden Excel dosyası ile aktarım yapılabilir.
23İndirim tanımlamaStatik veya dinamik olarak yüzde veya tutar üzerinden tanımlama yapılabilir.
24Tevkifat ve istisna tanımlamaSepete eklenen ürünler için tevkifat ve istisna tanımlamaları yapılabilir.
25Konaklama vergisi tanımlamaSepete eklenen ürünler için konaklama vergisi tanımlaması yapılabilir.
26Özel Matrah tanımlamaSepete eklenen ürünler için özel matrah vergisi tanımlaması yapılabilir.
27ÖTV vergisi tanımlamaÜrünler için ÖTV tanımlamaları yapılabilir.
28Ödeme yöntemi eklemeNakit, kredi kartı, yemek kartları, İstanbulkart vb. ödeme yöntemleri eklenebilir, çıkarılabilir ve uygulama üzerinde görünüm sıralabilir.
29Ödeme almaNakit, kredi kartı, yemek kartları, İstanbulkart vb. ödeme yöntemleri ile ödeme alınabilir.
30Taksitli ödemeKredi kartı ile yapılan ödemelerde kullanılan banka özelinde taksit yapılabilir.
31Tutar bazlı parçalı ödemeÖdeme adımında parçalı/kısmi ödeme yapılabilir.
32Temel E-fatura ve ticari E-fatura seçimiÖdeme sonunda fatura bilgilerinin girildiği alanda temel veya ticari e-fatura seçimi yapılabilir.
33E-belge gönderimiÖdeme sonunda seçili özel entegratöre e-belge (E-Fatura, E-Arşiv, E-SMM) gönderimi yapılır.
34E-fatura, E-arşiv ve E-SMM işlemleriFatura görüntüleme, fatura gönderme, fatura iptali, UBL ve XadesBES indirme vb. işlemler yapılabilir.
35İptal ve iade yapmaÖdemelerin aynı gün iptali ve farklı günlerde tam veya kısmi iadesi yapılabilir.
36İşlem listelemeKapalı, açık ve iptal edilen işlemler listelenebilir.
37Açık işlemleri listelemeYalnızca açık işlemler listenebilir.
38İşlem aramaİşlemler arasında çek numarası ile arama yapılabilir.
39Açık kalan işlemden devam etmeİlgili özellik açık olduğunda, uygulamada açık kalan çek kapanmadan farklı bir işlem yapılamaz. Özelliğin kullanılabilmesi için Backoffice üzerinden şube ayarları altında "Açık İşlem İzni" seçeneği aktif edilmelidir.
40Reversal işlem kontrolüUser ID parametresi verilerek reversal işlem kontrolü yapılabilir.
41Check ID ile iade yapmaCheck ID parametresi verilerek ilgili işlem özelinde iade yapılabilir.
42Check ID ile yazdırmaCheck ID parametresi verilerek ilgili işlem özelinde yazdırma işlemi yapılabilir.